Connect
To Top

Na bakier z metkami – czyli badania przeprowadzone przez Pralniomaty Hi’Shine!

Badanie Nieznany język symboli z metek ubrań zostało zrealizowane przez SW RESEARCH na zlecenie Pralniomatów Hi’Shine.

Dzięki badaniom przeprowadzonym przez Pralniomaty Hi’Shine możemy dowiedzieć się, ile osób zwraca uwagę na metki ubrań.

Wykazano bowiem, że większość osób (ponad 90%) przynajmniej od czasu do czasu zwraca uwagę na symbole dotyczące sposobu prania, czyszczenia lub prasowania, lecz tylko niespełna połowa (43%) stara się je stosować. Jak się okazuje, są osoby, którym zdarza się to sporadycznie (49%) oraz takie, które zupełnie ignorują metki (8%).

Język symboli z metek ubrań

Pomimo udogodnień jakie oferują nam pralki i coraz częściej żelazka wciąż obowiązki te traktujemy niechętnie i przymusowo. Być może nasz stosunek do tych obowiązków domowych wyglądałby inaczej, gdybyśmy zwracali większą uwagę na wskazówki producentów ubrań. Dlaczego nie zwracamy na to uwagi? Co piąta osoba tłumaczy się brakiem czasu, a co siódma (16%) otwarcie przyznaje się do nieznajomości języka symboli. Dość liczna grupa (11%) nie widzi natomiast potrzeby stosowania się do zaleceń, bo w ogóle nie podejmuje się prania i prasowania. Są wśród nas również tacy, którzy po prostu nie przejmują się tym, że w wyniku ignorowania zaleceń z metek mogą zniszczyć swoją garderobę (co 10-ty Polak) lub twierdzą, że nie posiadają odpowiedniego sprzętu AGD (7%).

Tak cię piszą, jak… pierzesz i prasujesz

Ignorowanie metek ma wpływ nie tylko na niszczenie ubrań, ale także na to, jak postrzegają nas inni. Zmechacone, rozciągnięte czy przebarwione ubrania prezentują się mało estetycznie, ale mogą również świadczyć o niedbalstwie, braku kompetencji, a nawet powagi.

To, co nosimy, nie tylko spełnia pragmatyczną rolę okrycia wierzchniego, ale także kształtuje nasz nastrój i jest podstawą pierwszej oceny wystawianej nam przez nieznajome osoby. Zatem nawet takie czynności jak pranie i prasowanie garderoby, mogą wpływać na nasz wizerunek. Nie chodzi bowiem o to, by to, co zakładamy było modne, ale stosowne, czyste i oczywiście zadbane – tłumaczy Anna Jerzak, psycholog oraz specjalista komunikacji społecznej, twórca autorskich warsztatów z psychologii mody.

Badanie „Nieznany język symboli z metek ubrań” pokazuje, że niewątpliwie miewamy problemy z praniem i prasowaniem. Niechęć do tych obowiązków stała się inspiracją do stworzenia zupełnie nowej interpretacji metek. Tak zrodził się pomysł na #metkotikony.

To połączenie słów „metki” i „emotikony”, czyli zabawny sposób na pokazanie, co możemy robić, gdy nie musimy prać i prasować. W dobie smart living nie musimy sami zajmować się pielęgnacją najbardziej wymagającej odzieży. Wówczas symbole na metkach stają się nieistotne i nie trzeba zawracać sobie nimi głowy. Mamy nadzieję, że wraz z pojawieniem się naszych metkotikonek zmieni się dotychczasowe spojrzenie na metki i staną się one inspiracją do korzystania z wolnego czasu oraz lepszego życia –  wyjaśnia Rafał Staszkiewicz CEO Pralniomatów Hi’Shine.

na_bakier_z_metkami_infografika_01

Pralniomaty Hi’Shine to innowacyjne, interaktywne urządzenia, służące do nadawania i odbierania prania. Usługa pralnicza realizowana jest w pralniach chemicznych 5àSec. Pralniomaty zadebiutowały na polskim rynku niecałe 2 lata temu. Jest to jedyna taka usługa w Polsce, największa tego typu sieć w Europie i wyjątkowe rozwiązanie na skalę światową.
Sieć Pralniomatów to obecnie 154 urządzenia w Warszawie i Krakowie, zlokalizowane na osiedlach mieszkaniowych, w pobliżu centrów handlowych, biurowców i stacji benzynowych. Pranie można nadawać i odbierać o dowolnej porze dnia czy nocy, w wybranej przez siebie lokalizacji. Następnego dnia kurier odwozi czyste, wyprasowane i zafoliowane ubrania do Pralniomatu Hi’Shine, skąd klient może odebrać je w ciągu 72 godzin.

More in Technologia