Connect
To Top

Brownie pod pierzynką z Quinoi od Soligrano!

Brownie to bardzo prosty i pyszny przepis na czekoladowe ciasto fit. Pierzynka zrobiona z komosy ekspandowanej Soligrano nadaje ciastu chrupkości.

Często nachodzi Nas ochota na słodycze, które nie są dobre dla zdrowia i figury. Z tego względu szukamy zamienników ulubionych ciast i deserów, które możemy jeść bez gryzącego Nas sumienia.

Jednym z faworytów ostatnich lat jest brownie. Jego głównym składnikiem jest czerwona fasola lub batat. Ja zamieniłam ten produkt na ciecierzycę, która jest źródłem wielu wartości odżywczych.

Dodatkowym źródłem cennych wartości jest quinoa Soligrano, którą użyłam jako posypkę do ciasta.

Ciecierzyca

Ciecierzyca to składnik, który bardzo często pojawia się w przepisach kuchni wegetariańskiej i wegańskiej.

Osoby na diecie bezmięsnej cenią ją za stosunkowo wysoką zawartość białka. Wśród jej zalet jest również obniżenie ciśnienia oraz zmniejszenie poziomu złego cholesterolu. Poza tym, cieciorka jest źródłem błonnika, witamin i minerałów, w tym potasu, który stanowi 291 mg na 100 g.

Jedną z możliwości wykorzystania cieciorki jest humus. Przyrządzamy go z oliwą, tahini i przyprawami, dzięki czemu jest idealnym dodatkiem do dań, tortilli czy kanapek.

Niewiele osób wie, że tą roślinę możemy wykorzystać na słodko.

Brownie z Quinoa

Brownie z dodatkiem ciecierzycy to bardzo łatwy przepis na ciasto „fit”.

Składniki:

  • 2 puszki ciecierzycy;
  • 2 łyżki kakao;
  • 2 łyżki oleju kokosowego;
  • kilka daktyli;
  • 2 jajka;
  • 2 dojrzałe banany;
  • przyprawa do piernika;
  • miód (4 łyżki lub wedle uznania)
  • quinoa ekspandowana marki Soligrano.

Do mojego brownie wykorzystałam ciecierzycę z puszki. Oczywiście według upodobań, możesz zastąpić ją cieciorką gotowaną.

  1. Ciecierzycę przepłukałam i zblendowałam na gładką masę.
  2. Do miski dodałam kakao, olej kokosowy, daktyle, jajka, banany, przyprawę, miód i całość również zblendowałam.
  3. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni.
  4. Na wyłożoną papierem do pieczenia keksówkę wylałam ciasto i posypałam quinoą.
  5. Piekłam 50 minut w 180 stopniach.

Po upieczeniu, ciasto posyp dodatkowo komosą ekspandowaną.

Quinoa Soligrano

Komosa ekspandowana nadaje ciastu chrupkości i przyjemnego smaku. Dodatkowo jest bez glutenu, więc brownie może jeść osoba chorująca na celiakię. Quinoa jest dodatkowym źródłem cennego błonnika, żelaza i fosforu.

Smacznego!

More in Kuchnia