Utrata wagi to ciężka praca, dlatego nie ma się co dziwić, że wielu szuka dróg na skróty. Niestety większość magicznych diet, głównie tych opartych na jednym składniku, który ma gwarantować szybkie odchudzanie, nie daje żadnych realnych i długoterminowych rozwiązań, a niesie za sobą wiele zagrożeń dla zdrowia, a nawet życia.

Co rusz pojawia się jakieś nowe, super modne rozwiązanie, które swą ekstremalną formą działa szybko, ale jest bardzo niebezpieczne. Ograniczanie kalorii do poziomu znacznie poniżej tego niezbędnego dla naszego organizmu, może prowadzić do niedożywienia i innych skutków zdrowotnych. Eliminacja całych grup żywności, wyklucza również liczne składniki odżywcze przez co organizm nie może w pełni dobrze funkcjonować.

Ekstremalne diety, bardzo często nie obejmują ćwiczeń, nie uczą zdrowych nawyków żywieniowych i przeczą zdrowemu stylowi życia, dlatego nie gwarantują trwałej utraty wagi.

Oto najbardziej niebezpieczne diety, których lepiej nie próbować:

Tasiemiec

Dieta ta, o ile można nazwać ją dietą, została wymyślona w 1950 roku. Polega na połykaniu jaj tasiemców – pasożytów, które przyklejając się do jelit, zaczynają wchłaniać substancje odżywcze, co powoduje utratę wagi. Tasiemiec zjada nadmiar kalorii, więc Ci którzy wybrali tę niebezpieczną metodę, jedzą więcej, a mimo to chudną. Niestety obecność tych pasożytów niesie za sobą liczne skutki uboczne jak skurcze brzucha, biegunki, zmęczenie, a jeśli pozostają w przewodzie pokarmowym, zaczynają jeść na wyrost, mogąc zablokować jelita i wywołać ciężkie choroby, a nawet zagrażać życiu.

Dieta Hollywood

To ekstremalna dieta niskokaloryczna opracowana na podstawie koktajli i ciastek. Pozwala ona schudnąć nawet kilka kilogramów w kilka dni. Jest ona niebezpieczna, zwłaszcza jeśli stosujemy ją dłuższy czas, ponieważ stawia organizm w stanie głodu, przez co w pierwszych dniach, utrata wagi będzie utratą wody z organizmu. Potencjalne skutki uboczne obejmują biegunki, zmęczenie, zaparcia lub nudności.

Dieta oparta na żywności dla dzieci

Polega ona na tym, aby zastąpić tradycyjne posiłki, słoiczkami z papkami dla dzieci. Dieta ta jest doskonała dla małych dzieci, niemniej osoba dorosła potrzebuje nieco więcej niż te niewielkie porcje. Jedząc podobne ilości tradycyjnych posiłków, prawdopodobnie schudniesz tyle samo. Dieta ta pozbawia przyjemności jedzenia i nie jest najlepszym sposobem na długoterminową utratę wagi.

Dieta rurkowa

To dieta nad wyraz ekstremalna. Polega ona na karmieniu się przez rurkę, pokarmami o bardzo niskiej kaloryczności, bogatej w białko i tłuszcz, bez węglowodanów. Rurka wkładana jest przez nos i sięga do żołądka bezpośrednio dokarmiając ciało. Organizm szybciej przechodzi do ketozy, aby spalać własny tłuszcz w szybszym tempie. Dieta ta jest niskokaloryczna, dlatego nie jest również najlepsza na dłuższą metę.

Komplikacje tej diety mogą powodować zaparcia, kamienie nerkowe, odwodnienie, zawroty i bóle głowy, a także niezdrowe relacje z tradycyjnym jedzeniem.

Dieta wilkołaka

Idea tej diety oparta jest na fazach księżyca. Polega ona na ścisłej głodówce w czasie każdej pełni lub nowiu oraz piciu dużych ilości wody. Ma na celu oczyszczanie organizmu z toksyn i przyspieszać metabolizm, co pozwala schudnąć nawet 2-3 kg w ciągu dnia. Dieta tego rodzaju być może nie jest najgorsza, gdyż mała głodówka raz na czas, może być dla naszego organizmu dobra.

Nie potrzebujemy jednak stałych detoksykacji, gdyż nasze nerki stanowią naturalny sposób na oczyszczanie organizmu 24 godziny na dobę.

Dieta lemoniadowa

Według jej sympatyków działa niczym cudowny eliksir na zrzucanie kilogramów. Mieszanka wody z sokiem z cytryny, pieprzem cayenne oraz syropem klonowym pozwala stracić kilka kilogramów wody, ale nie na długo. Jest to dieta, która może utrudniać zrzucanie kilogramów w późniejszym czasie.

Często prowadzi do spadku masy mięśniowej oraz zwalnia metabolizm, a po powrocie do pokarmów stałych, sprawia, że można szybko przybierać na wadze.

Dieta „Śpiącej Królewny”

Sen to najlepszy sposób na niejedzenie. Ten spopularyzowany w latach 60-tych sposób na odchudzanie, polega na faszerowaniu się lekami nasennymi i przesypianiu głodu. Ten sposób jest niezwykle niebezpieczny, gdyż może powodować zanik mięśni, spowalnia metabolizm i zwiększa odwodnienie. Nie należy również zapominać o niebezpiecznych skutkach stosowania leków nasennych, które powodują uzależnienia, liczne choroby, a nawet zagrażają życiu.

Dieta grejpfrutowa

To dieta opracowana w 1930 roku, niemniej osób które ją stosują i dziś nadal jest sporo. Założenie jej jest proste – należy jeść grejpfruty przed każdym posiłkiem, pić dużo wody, ograniczyć węglowodany i jeść chude białka, przez co można spalić więcej tłuszczu.

Fani diety, twierdzą, że można schudnąć nawet 0,5 kg dziennie. Pomimo że grejpfruty są zdrowe, niskokaloryczne i sycą, nie można opierać na nich całej diety. W końcu ile można jeść grejpfruty?

Dieta HCG

Opiera się na przyjmowaniu hormonu, produkowanego w czasie ciąży, a który stosowany jest głównie w leczeniu niepłodności. Przyjmowany w postaci zastrzyku HCG rozkręca metabolizm, jednak osoby na tej „diecie” jedzą jedynie 500 kcal dziennie, co siłą rzeczy powoduje spadek masy ciała, ograniczając jednocześnie dostawy odpowiednich ilości składników odżywczych.

Dieta „wacikowa”

To „dieta” popularna wśród modelek, które namaczają waciki w soku lub koktajlu, a następnie je zjadają. Jest to bardzo niebezpieczne, dlatego nie należy tego robić pod żadnym pozorem! Włókna poliestrowe oraz składniki chemiczne zawarte w wacikach, mogą bardzo szkodliwie wpływać na cały organizm. Przyczyniając się do niedożywienia, może powodować zadławienia, bądź prowadzić do zablokowania lub niedrożności jelit.

Powyższe diety, to tylko kilka z ekstremalnych i nie do końca zdrowych sposobów na odchudzanie. Jeżeli naprawdę chcesz stracić na wadze, skup się na rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych, które będą towarzyszyć Ci całe życie. Dieta, to tymczasowy sposób odżywiania się, a w przerwach między kolejnymi, często wracamy do starych, złych nawyków.

Warto zatem odchudzać się zmieniając nawyki na dobre, stawiając na zrównoważone, pełne różnorodnych składników posiłki, które zaspokoją wszelkie potrzeby organizmu. Taki sposób, to prosta metoda na zgrabną sylwetkę i zdrowie.

Share: