Jakie czynniki tak naprawdę mają wpływ na nasz #healthylifestyle?

Nie ma nic bardziej topowego w dzisiejszych czasach niż zdrowy tryb życia, diety, odchudzanie się i ćwiczenia. Niestety nie każdy wie jak się za ten wbrew pozorom trudny temat zabrać.

Drogą do celu, czyli świetnego widoku na wadze jest dla niektórych dieta – głodówka. Zarzekamy się, że więcej nie dotkniemy słodyczy, fast-foodów czy chipsów, a nawet mięsa i ulubionych dań – spaghetti, lasagne itp. Tego typu szok dla organizmu wiąże się z nieoczekiwanymi, negatywnymi skutkami. Organizm należy powoli przyzwyczajać do zmian, zmniejszać liczbę przyswajanych kalorii, a nie całkowicie je ograniczyć! Organizm broniąc się, magazynuje kalorie nie doprowadzając do zamierzonego szybkiego efektu – odchudzenia się.

Najczęściej tego typu plany kończą się klęską, ponieważ całkowite ograniczanie przysmaków z dnia na dzień spowoduje, że zatęsknimy za dawnymi zwyczajami i chęć jedzenia wróci z podwojoną siłą.

Największy błąd ludzi to działanie na własną rękę i niedoinformowanie się. Wciąż nie wiemy co jeść, aby zdrowie nasze oraz naszej rodziny się poprawiło.

Najważniejszy czynnik, który zapewni pełną skuteczność to zaplanowanie zbilansowanych posiłków, w których liczba spożywanych kalorii dostosowana będzie do trybu życia, aktywności fizycznych oraz stylu pracy.

Niekoniecznie musimy skupiać się na eliminacji pojedynczych składników pokarmowych – nie ma pokarmów całkowicie zakazanych. Naszym zadaniem jest codzienne bilansowanie zjadanych kalorii.

1

Pamiętajcie, internet to świetne miejsce wiedzy. Należy jednak wiedzieć jak prawidłowo z niego korzystać.

Dzięki informacjom, które tam znajdziemy, przykładowo możemy obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne, podając jedynie masę swojego ciała, wzrost, wiek oraz płeć.

Obliczymy również BMI, z ang. Body Mass Index, czyli wskaźnik masy ciała. Dane jakich potrzebujemy to wyłącznie waga ciała oraz wzrost. Jak podaje strona zarządzanie kaloriami wartość BMI mniej niż 16 to wygłodzenie, kolejno

– 16 – 16.99 – wychudzenie
– 17 – 18.49 – niedowaga
– 18.5 – 24.99 – wartość prawidłowa
– 25 – 29.99 – nadwaga
– 30 – 34.99 – I stopień otyłości
– 35 – 39.99 – II stopień otyłości
– powyżej 40 – otyłość skrajna

Strona ta nie jest kolejnym pomysłem osób, które nasz wynik oszacują po wysłanym przez nas SMS. Jest to inicjatywa edukacyjna, której inicjatorem jest Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością. Misją założycieli jest przekonanie Polaków, że aby cieszyć się zdrowiem i czerpać z niego korzyści przez długie lata, nie musimy poddawać się modzie na niejedzenie czy drastyczne diety, a bilansowanie zjadanych kalorii.

Dowiemy się dlaczego nie umiemy obejść się bez soli i cukru oraz czym zastąpić te produkty. Smak słodki poznajemy wraz z mlekiem matki. Niestety z dzienną ilością soli lubimy przesadzić. Na zarzadzaniekalorami.pl czytamy: „przeciętnie spożycie soli w Polsce wynosi ok. 11 g/dziennie, czyli ponad dwukrotnie więcej niż potrzebujemy”!

Jeśli jesteście ciekawi tego, dlaczego nie warto przechodzić na dietę od poniedziałku, zapraszam do zapoznania się z artykułem na podanym wyżej adresie!

Możesz także zobaczyć