Jak poprawić pamięć przed egzaminem

Jak poprawić pamięć przed egzaminem?

Włącz do diety zdrowe oleje, zamień wodę źródlaną na mineralną i trenuj skupienie. Dzięki temu błyskawicznie wzmocnisz pamięć i koncentrację.

  1. Trenuj koncentrację

Siadasz do nauki i Twoją głowę zalewa milion myśli, przez co kompletnie nie możesz się skupić? Jest na to prosty sposób. Zamknij oczy i wyobraź sobie jakiś obrazek, np. rajską plażę. Staraj się skupić na tej myśli, odganiając wszystkie inne. Rób to tak intensywnie, aby żadne dźwięki Cię nie rozpraszały. Gdy przez minutę uda Ci się osiągnąć ten stan, otwórz oczy i wróć do nauki. Twoja koncentracja powinna się znacznie wzmocnić.

  1. Zadbaj o elektrolity

Pewnie o tym nie wiesz, ale na sprawną pracę mózgu ogromny wpływ ma nawodnienie organizmu i poziom elektrolitów. Gdy za mało pijesz albo nie uzupełniasz odpowiednio płynów po siłowni czy w upały, nie tylko prowadzisz do nieodpowiedniego nawodnienia organizmu, ale też obniżenia poziomu elektrolitów. Aby dodać sobie energetycznego „kopniaka”, zadbaj o ich właściwy poziom.

Czym nawodnić organizm najlepiej i jak uzupełnić elektrolity? Dobrze sprawdza się woda mineralna o wysokiej zawartości minerałów, jak wapń czy potas, bo to najważniejsze elektrolity dla organizmu. Odpowiednie nawodnienie zapewnią Ci też napoje izotoniczne, soki warzywne oraz rozpuszczalne elektrolity do picia.

  1. Zbilansowana dieta to podstawa

W natłoku nauki zapominasz o posiłkach? Na dłuższą metę fundujesz sobie tylko problemy ze skupieniem i gorszą pamięć. W trakcie wytężonej nauki jedzenie to podstawa, bo Twój mózg potrzebuje paliwa, aby sprawnie działać. Otrzymuje go w największej ilości z węglowodanów złożonych, tłuszczów oraz w mniejszej ilości z białka. Dlatego powinny one znaleźć się w każdym Twoim posiłku, zwłaszcza tym tuż przed nauką.

  1. Sekretna moc przeciwutleniaczy

Witamina A, E czy resweratrol to magiczne składniki, które wspomagają koncentrację. To przeciwutleniacze, które dbają o sprawną pracę mózgu, a długofalowo opóźniają jego starzenie. Witamina A znajduje się w czerwonych warzywach i owocach, głównym źródłem witaminy E są oleje roślinne, a resweratrol jest składnikiem winogron. Znajdziesz go w dużych ilościach również w czerwonym winie.

  1. Podnieś poziom magnezu

Zjedz batonika albo kawałek gorzkiej czekolady przed nauką, aby poprawić koncentrację – ta rada naprawdę działa. Jeśli unikasz cukru, batonik możesz zastąpić pestkami słonecznika. Możesz też wypić napój izotoniczny lub elektrolity do picia. Wszystkie wymienione produkty zawierają magnez – minerał który wspomaga prawidłową pracę układu nerwowego i mózgu, a także przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia.

Bibliografia:

  1. https://www.medicalnewstoday.com/articles/153188.php
  2. https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/62907,witamina-e

Materiał zewnętrzny.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top