motywacja po wakacjach

Motywacja po wakacjach, czyli powrót do obowiązków!

Ostatni weekend sierpnia oznacza jedno – koniec laby i powrót do szkoły lub pracy! Jak mentalnie przygotować się do tego okresu i skoncentrować na obowiązkach?

Motywacja po wakacjach – poznaj nasze wskazówki

Po pierwsze – pozytywne nastawienie!

Nic tak nie psuje atmosfery po urlopie jak negatywne nastawienie ludzi wokół siebie. Wakacje kojarzą się z zabawą, luzem i odpoczynkiem, dlatego zatrzymaj w sobie pozytywny nastrój i zarażaj nim innych. Oprócz jednej podstawowej różnicy – jesiennych obowiązków,  zarówno wakacje jak i rok szkolny polegają przecież na tym samym – korelacjach z innymi.

 

Nie rezygnuj z wakacji na dobre

Zrezygnowanie z wakacyjnych, letnich przyjemności kończy się chandrą, wyimaginowaną jesienną depresją i ogólnym zniechęceniem. Nie porzucaj wakacyjnych nawyków, które sprawiają Ci przyjemność. Siłownia, basen, wieczorne spacery przy plaży, wieczór z przyjaciółmi czy czas spędzony z książką to tylko niektóre z czynności wykonywanych przez nas w tym okresie. Różnicą będzie bardziej ograniczony czas, który będziemy mogli poświęcić ulubionym zajęciom z wakacji. Przez dwa miesiące sami tworzymy nasz dzienny „grafik” i nie dostosowujemy się do nikogo, chyba że naszych znajomych. Jednak nie zapominajmy, że obowiązki narzucane przez takie placówki jak szkoła czy studia uczą nas odpowiedzialności i umiejętnego zarządzania czasem. Teraz wystarczy rozgraniczyć co powinno znaleźć się na pierwszym planie.

 

Pokochaj naukę

Dopiero po przejściu pewnej drogi zaczynamy dostrzegać jak ważna jest w naszym życiu edukacja. Nie dostrzegamy dobrych intencji nauczycieli (oczywiście tych z powołania) i nienawidzimy ich z całego serca przysparzając sobie problemów. Ale to szkoła pozwala nam wyznaczyć dalszą drogę w życiu, odnaleźć pasje i zainteresowania. Dobre przygotowanie we wczesnym stadium edukacji pozwoli Ci z łatwością wkroczyć w okres studiów czy pracy.

 

Zmiana rytuałów

Wakacje przyzwalają na sporo lenistwa. Jednym z nich jest dużo więcej snu, który we wrześniu nagle radykalnie skracamy. Masz okazję potrenować wczesne wstawanie jeszcze w sierpniu, dzięki czemu pogodzisz się z nadchodzącym wrześniowym szokiem.

 

Dieta

Niespodziewane hasło? Chyba nie muszę podkreślać, że dieta ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Orzechy, banany, figi czy pestki to tylko niektóre z produktów, które wspomagają koncentrację i pamięć. Ważnym jest uzupełnianie wypłukanego przez kawę magnezu, dostarczanie witamin czy antyoksydantów, które najogólniej mówiąc – są odpowiedzialne za naszą pamięć. Zanim zaczniesz się wspomagać suplementami i lekami, postaw na medycynę pełną owoców, warzyw i innych darów natury!

 

Wyznacz sobie cele

Musisz pamiętać, że szkoła nie jest przykrym obowiązkiem i zmuszaniem Cię do odrabiania lekcji. Obierz sobie cel, wybierz przynajmniej jeden przedmiot, którym totalnie się zainteresujesz i będziesz chciał/a poznać go bliżej. Taka zdrowa ciekawość pozwoli Ci polubić edukację, pogodzić się z obowiązkami i poczuciem straconego czasu.

 

Gadżety

Kupiłaś/eś na wakacjach rzecz która kojarzy Ci się ze wspaniałym czasem? Zabieraj ją ze sobą, a odniesiesz wrażenie, że wakacje ciągle trwają! Najlepiej, jeśli będzie to bransoletka, notes lub inne mniejsze akcesoria.

 

Organizer

Stwórz zeszyt, segregator lub folder na komputerze. Zamieszczaj tam najważniejsze sprawy – datę kartkówki, sprawdzianu, spotkań z przyjaciółmi. Codziennie zaglądanie do takiego kalendarza pełnego motywacyjnych cytatów czy zdjęć z wakacji poprawi Ci humor i zmotywuje do działania!

Jakie są Twoje tipy na zmotywowanie się po wakacjach?

Posts created 900

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top