W obecnych czasach, sprzedawcy mocno koncentrują się na promocji marki. Wysoka konkurencja wymusza na przedsiębiorcach działania marketingowe. Jedną z form reklamy jest zatrudnienie hostess.
Praca hostessy
Chcąc mieć pewność, że ulotka czy broszura trafi bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta, warto zatrudnić hostessę. Gazetki czy katalogi wyeksponowane w gablotkach lub na stojakach nie zawsze rzucają się w oczy. Nie każdy potencjalny klient sięgnie po taką formę reklamy. Jeżeli ulotkę wręczy mu atrakcyjna hostessa, mamy dużą pewność, że ją przeczyta i rozważy. Oprócz wręczania materiałów promocyjnych, hostessa zajmuje się także namawianiem do skorzystania z próbek produktu. Takie mini stoiska z hostessami prowadzącymi degustację, bardzo często widuje się w hipermarketach. Hostessy częstują klientów produktami spożywczymi, zwiększając tym samym sprzedaż produktów reprezentowanej marki. Hostessy to także ogromne wsparcie podczas targów i konferencji. Oprócz witania gości, pełnią funkcję informacyjną, wskazują drogę a także wręczają drobne upominki lub broszury firmowe.
Organizując ważny dla firmy event warto rozważyć zatrudnienie hostess. Firma taka jest wtedy lepiej postrzegana przez potencjalnych klientów. Zwiększa się także szansa na realne zyski ze sprzedaży. W każdym większym mieście Polski znajdziemy minimum kilka agencji zatrudniających hostessy. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google hostessa Warszawa, Kraków czy Rzeszów. Dodatkowo, każda agencja hostess udostępnia klientowi wizerunki pracownic. Możemy zatem wybrać panią najbardziej pasującą do naszych wymagań i reprezentowanej przez nas marki. Chcąc zareklamować zakłady fryzjerskie, wybierzemy panie o bujnych, pięknych włosach, natomiast reklamując siłownię- panie mocno wysportowane oraz o atletycznej budowie ciała.
Efekty pracy
Hostessy jako nieliczni pracownicy mają bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Rozmawiają, opisują produkt, zachęcają do kupna. Dodatkowo, hostessa zna specyfikację produktu i na bieżąco może rozwiać wszelkie wątpliwości klienta. Nie należy zapominać także o tym, że atrakcyjna hostessa to niejednokrotnie pierwszy czynnik, dla którego klient interesuje się ofertą. Zatrudnienie hostessy, choć nie jest obowiązkowym działaniem marketingowym, z pewnością podniesie zyski ze sprzedaży. Taka forma reklamy jest stosunkowo tania. W zależności od miasta, hostessy zarabiają ok 100-150zł za dzień pracy. To o wiele mniej niż reklama w Internecie czy gazecie. Ponadto, zatrudniając hostessy mamy pewność, że odpowiedzą na każde pytanie klienta oraz zachęcą go do kupna.